قوانین کلی برای تمیز کردن ساختمان ها و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 3 تير 1403
بازدید : 38
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


زندگی در یک آپارتمان مستلزم آن است که ساکنان یک ساختمان روابط حسنه همجواری یا آنچه امروزه به عنوان حقوق همسایگی شناخته می شود را رعایت کنند تا از قوانین ثابت و عرفی پیروی کنند. درست است که چنین قانونی هرگز در هیچ یک از گروه های شناخته شده پیش بینی نشده بود. اما با توجه به نیاز جامعه ایجاد می شوند و در صورت بی توجهی به آن ها، مقصر مجازات در نظر گرفته می شود. قوانین این رشته مربوط به تمیزی ساختمان، بخش های مختلف آن و بایدها و نبایدهایی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

هنگام زندگی در یک آپارتمان، ساکنان ساختمان باید از قوانین عرفی ثابت شده پیروی کنند تا آنچه را که اکنون به عنوان روابط خوب همسایگی یا حقوق همسایگی شناخته می شود، رعایت کنند. در واقع چنین قانونی در مجموعه قوانین شناخته شده از دوران باستان پیش بینی نشده بود. اما این قانون در پاسخ به مطالبات جامعه وضع شده و در صورت بی توجهی به قانون، مرتکب جریمه می شود. این مجموعه قوانین مربوط به تمیزی ساختمان، قسمت های مختلف آن و بایدها و نبایدهاست که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

همه می دانند ماموران خدمات شهری از ساعت 21 تا 23 برای جمع آوری زباله به خیابان ها و کوچه های شهر می روند. بنابراین بهترین زمان برای جمع آوری زباله چند دقیقه قبل از ساعت 21:00 است. متأسفانه در بسیاری از مواقع برخی از ساکنین زباله ها را روزها پشت در ورودی ساختمان یا حتی گوشه حیاط و پارکینگ رها می کنند و شب ها به مامور خدمات شهری تحویل می دهند. در این صورت زباله ها سر راه قرار می گیرند و بو و ظاهر نامطبوعی به محیط می دهند. برخی از ماموران خدمات شهری زباله ها را پس از ساعت ها بیرون از خانه رها می کنند که صبح روز بعد ظاهر غم انگیزی برای گربه ها ایجاد می کند. در تمام این موارد بهتر است سرنشینان واحد به صورت انفرادی با فرد خاطی برخورد نکنند و موضوع را به مدیر گزارش دهند.
 برای اعزام نظافتچی با شرکت نظافتی تیک شهر تماس بگیرید.


کشیش را آلوده نکنید

برخی از شهروندان با پهن کردن پادری ورودی واحدهای مسکونی خود را می پوشانند مدیران نمی توانند در مقابل این مقاومت مقاومت کنند. اما اگر کشیش همیشه آلوده باشد، مدیر می تواند ساکنان آن واحد را به رعایت بهداشت دعوت کند. برخی از شهروندان قبل از ورود به واحد، کفش های کثیف یا خیس خود را (در روزهای بارانی) در پادری پاک می کنند. در این صورت حرمت کشیش مخدوش می شود. لکه های آلودگی باقی مانده بر روی زمین دیگر مسائل خصوصی نیستند زیرا بیرونی خانه هستند و به نوعی به همه ساکنان به ویژه ساکنان آن طبقه مربوط می شوند.

رفع نشت روغن خودرو

پارکینگ جزء قسمت مشترک بوده و نظافت آن شامل هزینه ماهیانه می باشد. اما مانند سایر فضاهای مشترک، همه موظف به رعایت بهداشت هستند. یکی از مواردی که نظافت پارکینگ را تهدید می کند روغن خودروها است. اگر خودرو یا موتورسیکلت همسایه روغن ریخت، موظف است علاوه بر رفع مشکل در کوتاه مدت، پارکینگ را نیز تمیز کند. در چنین مواردی، پس از پایان کار و در صورت تکرار مشکل، مدیر ساختمان ممکن است هزینه یک دوره کامل نظافت پارکینگ را برای رفع آن از شخص متخلف دریافت کند.

نکات طلایی

تمام هشدارهای بهداشتی باید توسط مدیر ساختمان به صورت دوستانه به فرد اشتباه اطلاع داده شود.

در صورت بی اعتنایی مکرر به مشکلات بهداشتی، مدیر می تواند ابتکارات سایر ساکنان منطقه را بر عهده گرفته و از شخص خاطی شکایت کند.

مدیر می تواند تمام اطلاعیه های مربوط به بهداشت را بر روی دیوار ورودی ساختمان نصب کند تا همه از عملکرد آن آگاه شوند.

اگر ساکنان ساختمانی مواردی را ببینند که منجر به عدم رعایت بهداشت می شود، مانند دفع نکردن به موقع زباله ها، گذاشتن کفش در پیاده رو، به تنهایی نمی توانند با مقصر برخورد کنند و باید وضعیت را به مدیریت ساختمان گزارش دهند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com